top of page
Etsi

Case Nomentia: Pitkästä etsinnästä uuden tiimiläisen löytymiseen 💪

Rekrytoitava positio: Marketing Coordinator

Asiakas: Nomentia

Toimiala: IT-palvelut


"Oli todella hieno kokemus, varsinkin Kukka ja Kati hoitivat asian niin hyvin. Ei olisi voinut parempaa tiimiä toivoa!"

-Barbara Babati, Head of Marketing @Nomentia


Nomentia on pohjoismaiden johtava yritys globaalissa käteis- ja kassanhallinnassa, joka tarjoaa turvallisen kokonaisratkaisun maksuliikenteen, kassaennustamisen ja taloushallinnon prosessien sujuvoittamiseen, automatisointiin ja keskittämiseen.


Nomentian markkinointitiimiin kaivattiin saksan- ja englannin kielitaitoista markkinointikoordinaattoria toteuttamaan sisältömarkkinointia, kysynnän luomista ja tapahtumia DACH-alueella.

Markkinointitiimiin oli yritetty etsiä apukäsiä omin voimin puolen vuoden ajan, mutta oikeaa henkilöä ei ollut löytynyt. Markkinointitiimissä kuitenkin työtä riitti isommallekin tiimille, joten uudelle rekrytoinnille oli kova tarve.

Barbara Babati, Nomentian Head of Marketing, päättikin kääntyä Minjonin puoleen ja pyytää apua uuden tiimiläisen löytämiseen saatuaan vinkin Minjonista kollegaltaan.


Yhteistyö lähti käyntiin vauhdikkaasti ⚡️


Barbara tapasi Minjonin Senior Account Managerin Pyry Särkilahden kanssa yhteistyömahdollisuuksien kartoittamiseksi. “Pidin Pyryn suorapuheisesta asenteesta. Arvostan sitä, kun myyjä menee suoraan asiaan ja kertoo rehellisesti, mitä voi meille tarjota.”

Saatuaan vihreää valoa yhteistyölle Minjon tarttui projektiin ilomielin! Yhteistyö saikin heti vauhdikkaan startin, ja viikossa ensitapaamisesta yhteistyön yksityiskohdat oli sovittu ja projekti pyöräytetty käyntiin.


Rekryprosessi alusta loppuun kuudessa viikossa ✨


Siitä, kun projekti käynnistettiin kick-offissa siihen, että uusi markkinointikoordinaattori allekirjoitti työsopimuksensa, meni kuusi viikkoa.

"Valintaprosessi oli nopea, kiitos Minjon esittelemien erinomaisten kandidaattien!" kertoo Barbara.

Rekrytointiprosessi aloitettiin kick-off -tapaamisella, jossa Nomentian kanssa käytiin yksityiskohtaisesti läpi haetun osaajan profiili, projektin aikataulu ja muut yksityiskohdat.

Kick-off tapaamisen perusteella Minjon laati rekrytointimateriaalit. Markkinointikoordinaattorin paikka avattiin hakuun Minjonin ja Nomentian sivuilla, LinkedInissä sekä eri työpaikkafoorumeilla. Työpaikkailmoitusta markkinoitiin myös Minjonin omilla sekä Minjonin työntekijöiden sosiaalisen median kanavilla, jotka tavoittavat kuukausittain yli 40 000 henkilöä.

Suorahaku oli myös suuressa roolissa sopivien kandidaattien tavoittamisessa. Tarve sekä saksaa että englantia sujuvasti puhuvalle markkinointikoordinaattorille asetti lisähaastetta rekrytoinnille, joten soveltuvia kandidaatteja etsittiin ja kontaktoitiin henkilökohtaisesti.




Avoimen haun ja suorakontaktoinnin pohjalta Minjon laati listan potentiaalisista ehdokkaista ja toteutti heidän kanssaan ensipuhelut. Ensipuheluista potentiaalisimmat hakijat etenivät haastatteluihin Minjonin kanssa. Näiden haastatteluiden pohjalta laadittiin relevanteimmista osaajista profiilit esiteltäväksi Nomentialle. Näiden talenttien joukosta Nomentia valitsi kandidaatit, jotka halusi kutsua jatkohaastatteluihin kanssaan.

Kaikki Nomentialle esitellyt ehdokkaat saivat myös kutsun Reiss Motivaatioprofiiliin pohjautuvaan motivaatiokyselyyn. Motivaatiokysellä kartoitetaan kandidaatin yksilöllisiä motivaatiotekijöitä, jotka vaikuttavat siihen, millaisessa työarjessa kandidaatti on parhaimmillaan. Motivaatioprofiili antaa kandidaatille ja rekrytoivalle taholle arvokasta ymmärrystä siitä, millaiset tekijät henkilöä motivoivat ja millaisessa työarjessa tämä on parhaimmillaan.

Ensipuheluiden ja haastatteluiden pohjalta Minjon esitteli Nomentialle viisi parasta kandidaattia. Näistä tähtiehdokkaista Nomentia päätti haastatella itse neljää - ja löysi lopulta heidän joukostaan uuden markkinointikoordinaattorinsa!

Hakijakokemuksesta ja tiimistä erityiskiitosta 💖


Rekrytointiprosessin aikana Minjonin rekrytoijat Kukka Roine ja Kati Kyngäs vastasivat kaikesta kandidaattiviestinnästä ja toimivat kandien suuntaan yhteyshenkilöinä.

"Kukka ja Kati hoitivat asiat niin loistavasti, ettei meillä ollut mitään huolia”, sanoo Barbara, Nomentian Head of Marketing. “Työnantajana on tärkeää, että rekrypartneri jättää hakijoille hyvän mielikuvan.”

Hän kertoo myös, että kandidaattikokemuksesta välittyi todella positiivinen fiilis: “Tuli tunne, että hakijat tunsivat olonsa erittäin turvalliseksi Kukan, Minjonin Senior Recruiterin kanssa. Kukka piti kandit aina ajan tasalla, tarjosi heille kaiken tarvittavan tiedon esimerkiksi haastatteluita varten ja soitti heille haastattelun jälkeen kysyäkseen fiiliksiä.”

Myös Minjonin tiimi ja aikataulujen pitävyys saavat Barbaralta kiitosta: “Positiivisimpana jäi mieleen tiimi. Parempaa tiimiä ei voisi toivoa! Ja aina pidettiin kiinni aikatauluista. Jos jotain luvattiin keskiviikkoon mennessä, niin se toimitettiin keskiviikkona.”


Rekryhaasteiden kautta motivoituneen tiimiläisen palkkaamiseen 🤝


Minjon löysi Nomentialle avoimen haun ja suorakontaktoinnin avulla korkealaatuisia kandidaatteja, joiden joukosta Nomentia löysi tiimiinsä uuden markkinointikoordinaattorin. Koko prosessi sujui nopeasti ja tehokkaasti kuudessa viikossa. Minjonin rekrytoijat Kukka ja Kati pitivät Nomentian tiimin sekä kandidaatit ajan tasalla koko ajan.

Nomentian Head of Marketing Barbara Babati kertoo, että hän arvosti erityisesti Minjonin tehokasta tiimiä, luotettavuutta, aktiivista kommunikaatiota, erinomaista kandidaattikokemusta ja korkealaatuisia kandidaatteja.

Kiitos Nomentialle mahtavasta yhteistyöstä <3

 

Kaipaatko apua markkinointiosaajan rekrytointiin? Me autamme mielellämme!


Ota yhteyttä tai pirauta Pyry Särkilahdelle: 040 416 5484 📲


コメント


bottom of page